Unikátní projekt, který má vzdát hold jedné z nejznámějších osobností historie Tatry, soutěžnímu jezdci a šestinásobnému vítězi Dakaru, panu Karlu Lopraisovi, je výjimečný v mnoha ohledech. Jeho cílem je stavba soutěžního speciálu dle původního návrhu z roku 1988, který se však díky mnoha okolnostem nepodařilo realizovat. Ten měl být postaven na bázi tehdy vyvíjené nové řady Tatra 162 a měl proti všem zvyklostem tatrovácký dvanáctiválec umístěný vzadu. Unikátnost projektu je však i v jeho provedení. Konstrukční návrh a celá realizace stavby vozidla je vedena jako volnočasová aktivita zaměstnanců TATRA TRUCKS, zejména z úseku výzkumu a vývoje a technického úseku.
Radim Bártek pochází z Poličné, malé obce nedaleko Valašského Meziříčí. Vystudoval Střední průmyslovou školu strojnickou ve Vsetíně a následně pokračoval na VŠB-TU Ostrava v oboru konstrukce. Už od dětství měl jasno, že strojírenství bude jeho cesta – často totiž trávil čas v dílně se svým tátou, kde mu pomáhal při práci. A během střední školy si poprvé všiml Tatry... ...více
Michal Adlof pochází z Vysočiny, konkrétně z Velkého Meziříčí, a původně by ho ani nenapadlo, že se jednou stane konstruktérem v kopřivnické Tatře. Ačkoliv na střední škole vystudoval obor elektrotechnika-energetika, jeho zájem se postupně přesunul ke strojírenství, a proto se rozhodl pokračovat...
...více
Lukáš Adolt, jako většina kluků, vyrůstal s modely Tater a sledoval výsledky z Dakaru. Nikdy ho však nenapadlo, že by jednou mohl pracovat přímo v Tatře. Po absolvování strojní průmyslovky ve Frýdku-Místku se vydal na VŠB-TUO, kde se jeho vášeň pro Tatru proměnila ve skutečnost... ...více
Jan Jošek měl o práci v Tatře zájem už před osmi lety, hned po dokončení školy. V té době však bylo konstruktérů dostatek, a tak se rozhodl studovat další obor. Následně přijal nabídku v jedné firmě, kde pracoval sedm let, než se mu konečně splnil sen. Do Tatry nastoupil v září 2023 na pozici konstruktéra náprav a od dubna 2024 se věnuje konstrukci přídavných převodů... ...více
Po návratu z nedokončené Rallye Dakar 2006 a následných vyšetření se ukázal zdravotní stav Karlových zad takový, že již neumožnil v jeho necelých 57 letech pokračovat v jeho soutěžní kariéře. Na jeho místo nastoupil synovec Aleš, pokračující v rodinné tradici do dnešních dnů... ...více
Do Tatry nastoupil Tomáš Straňák v říjnu 2022 jako absolvent oboru motorová vozidla na ČVUT. Vozidla TATRA a těžká technika ho obecně zajímala už od malička – jako dítě byl schopný hodiny sledovat stavební stroje v akci. Tento zájem pak ještě posílil, když se začal věnovat modelářství, čímž si ještě více prohloubil své znalosti a dovednosti v oblasti vozidel a techniky... ...více
Federace automobilového sportu (FIA) připravila v roce 2000 nové technické předpisy pro kategorii soutěžních kamionů (T4), platné k 1. lednu 2002. Předpis nově definoval pojem sériovosti, polohu motoru (max. 1000 mm od osy přední nápravy), minimální rozměry nástavby a její tvar atd. Umožňoval však start původně homologovaných vozidel až do vypršení jejich homologace. Novým předpisům nevyhovovaly žádné kamiony tehdejší špičky, včetně „Pumy“... ...více
Lukáš Gelnar nastoupil do Tatry v roce 2018, ihned po absolvování studia na VŠB-TUO, kde vystudoval obor části a mechanismy strojů. Povědomí o Tatře získal už mnohem dříve, jelikož na kopřivnické průmyslové škole VOŠ, SOŠ a SOU zpracovával maturitní práci na téma „RC model Tatry T 813 Kolos 1:10“... ...více