Volné pozice
Projekt
Karel

PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU

Unikátní projekt, který má vzdát hold jedné z nejznámějších osobností historie Tatry, soutěžnímu jezdci a šestinásobnému vítězi Dakaru, panu Karlu Lopraisovi, je výjimečný v mnoha ohledech. Jeho cílem je stavba soutěžního speciálu dle původního návrhu z roku 1988, který se však díky mnoha okolnostem nepodařilo realizovat. Ten měl být postaven na bázi tehdy vyvíjené nové řady Tatra 162 a měl proti všem zvyklostem tatrovácký dvanáctiválec umístěný vzadu. Unikátnost projektu je však i v jeho provedení. Konstrukční návrh a celá realizace stavby vozidla je vedena jako volnočasová aktivita zaměstnanců TATRA TRUCKS, zejména z úseku výzkumu a vývoje a technického úseku.

Ze života
Projektu T 162 "Karel"

MEDAILONEK: "Karosář"

19.7.2024 6 min. čtení

Do Tatry nastoupil Tomáš Straňák v říjnu 2022 jako absolvent oboru motorová vozidla na ČVUT. Vozidla TATRA a těžká technika ho obecně zajímala už od malička – jako dítě byl schopný hodiny sledovat stavební stroje v akci. Tento zájem pak ještě posílil, když se začal věnovat modelářství, čímž si ještě více prohloubil své znalosti a dovednosti v oblasti vozidel a techniky... ...více

LEGENDA: Díl pátý

15.7.2024 11 min. čtení

Federace automobilového sportu (FIA) připravila v roce 2000 nové technické předpisy pro kategorii soutěžních kamionů (T4), platné k 1. lednu 2002. Předpis nově definoval pojem sériovosti, polohu motoru (max. 1000 mm od osy přední nápravy), minimální rozměry nástavby a její tvar atd. Umožňoval však start původně homologovaných vozidel až do vypršení jejich homologace. Novým předpisům nevyhovovaly žádné kamiony tehdejší špičky, včetně „Pumy“... ...více

MEDAILONEK: Řízení jako výzva

8.7.2024 4 min. čtení

Lukáš Gelnar nastoupil do Tatry v roce 2018, ihned po absolvování studia na VŠB-TUO, kde vystudoval obor části a mechanismy strojů. Povědomí o Tatře získal už mnohem dříve, jelikož na kopřivnické průmyslové škole VOŠ, SOŠ a SOU zpracovával maturitní práci na téma „RC model Tatry T 813 Kolos 1:10“... ...více

LEGENDA: Díl čtvrtý

2.7.2024 10 min. čtení

Narůstající konkurenceschopnost Kamazu vedla Jaroslava Krpce k tomu, že v březnu 1996 předložil vedení Tatry návrh na nový soutěžní speciál v kapotovém uspořádání. Vůz s poměrně malou kabinou z dodávky GAZ Gazelle, s níž se uvažovalo pro novou řadu kapotových vozidel Tatra, měl pohánět kapalinou chlazený osmiválec Deutz, umístěný vpředu pod kapotou. Nový speciál si díky boční siluetě na návrhovém výkrese vysloužil přezdívku „Puma“... ...více

Načíst další články

PÁR ZAJÍMAVÝCH ČÍSEL 

6
vítězství vozidel
TATRA na Dakaru
3. nejstarší automobilka na světě
T 162 
Inovativní modelová řada
z 80. let
20+
zaměstnanců zapojených
v projektu
Dle původního návrhu
z roku
1988
12
Počet válců
motoru Tatra