Volné pozice
Projekt
Karel

PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU

Unikátní projekt, který má vzdát hold jedné z nejznámějších osobností historie Tatry, soutěžnímu jezdci a šestinásobnému vítězi Dakaru, panu Karlu Lopraisovi, je výjimečný v mnoha ohledech. Jeho cílem je stavba soutěžního speciálu dle původního návrhu z roku 1988, který se však díky mnoha okolnostem nepodařilo realizovat. Ten měl být postaven na bázi tehdy vyvíjené nové řady Tatra 162 a měl proti všem zvyklostem tatrovácký dvanáctiválec umístěný vzadu. Unikátnost projektu je však i v jeho provedení. Konstrukční návrh a celá realizace stavby vozidla je vedena jako volnočasová aktivita zaměstnanců TATRA TRUCKS, zejména z úseku výzkumu a vývoje a technického úseku.

Ze života
Projektu T 162 "Karel"

4. DÍL: Pod „původním“ kabátem vše nové

4.4.2024 5 min. čtení

Cílem projektu „Karel“ je propojit původní návrh Ing. Krpce a obecně celou inovativní řadu T 162, se současností. Celý tým se shodl na tom, že v maximální míře bude zachováno tvarové řešení, které absolvovalo zkoušky v aerodynamickém tunelu. Na bez diskusí nadčasovém tvaru není potřeba nic zásadního měnit. Pod vnější „slupkou“ však bude vše moderní a nové... ...více

MEDAILONEK: Iniciátor projektu

25.3.2024 5 min. čtení

Iniciátorem projektu Karel a reinkarnace soutěžního speciálu Tatra 162 EX je Radomír Smolka, člen představenstva společnosti Tatra Trucks, který má na starosti vývojové projekty nejstarší české automobilky. Radomír Smolka je s Tatrou spojený téměř celý svůj profesní život... ...více

3. DÍL: Úplný začátek…

21.3.2024 3 min. čtení

Než se vůbec začalo uvažovat o projektu „Karel“, udála se celá řada důležitých věcí. Tou zcela nejzásadnější však bylo, že velký fanoušek Tatry a mj. účastník několika Dakarů, či Africa Eco Race, v roli mechanika, pan Petr Čapka nalezl kdesi na Slovensku vrak kabiny jednoho z prototypů... ...více

2. DÍL: Kladivo na Turbotwin

21.3.2024 3 min. čtení

Projekt „Karel“ navazuje na zamýšlenou stavbu soutěžního speciálu z konce 80. let. Cílem mělo být vozidlo schopné konkurovat tehdejšímu dvoumotorovému „monstru“ DAF Turbotwin holandského jezdce Jana de Rooye, jehož výkon přesahoval 1 000 koní... ...více

Načíst další články

PÁR ZAJÍMAVÝCH ČÍSEL 

6
vítězství vozidel
TATRA na Dakaru
3. nejstarší automobilka na světě
T 162 
Inovativní modelová řada
z 80. let
20+
zaměstnanců zapojených
v projektu
Dle původního návrhu
z roku
1988
12
Počet válců
motoru Tatra