Volné pozice
Projekt
Karel

PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU

Unikátní projekt, který má vzdát hold jedné z nejznámějších osobností historie Tatry, soutěžnímu jezdci a šestinásobnému vítězi Dakaru, panu Karlu Lopraisovi, je výjimečný v mnoha ohledech. Jeho cílem je stavba soutěžního speciálu dle původního návrhu z roku 1988, který se však díky mnoha okolnostem nepodařilo realizovat. Ten měl být postaven na bázi tehdy vyvíjené nové řady Tatra 162 a měl proti všem zvyklostem tatrovácký dvanáctiválec umístěný vzadu. Unikátnost projektu je však i v jeho provedení. Konstrukční návrh a celá realizace stavby vozidla je vedena jako volnočasová aktivita zaměstnanců TATRA TRUCKS, zejména z úseku výzkumu a vývoje a technického úseku.

Ze života
Projektu T 162 "Karel"

MEDAILONEK: Řízení jako výzva

8.7.2024 4 min. čtení

Lukáš Gelnar nastoupil do Tatry v roce 2018, ihned po absolvování studia na VŠB-TUO, kde vystudoval obor části a mechanismy strojů. Povědomí o Tatře získal už mnohem dříve, jelikož na kopřivnické průmyslové škole VOŠ, SOŠ a SOU zpracovával maturitní práci na téma „RC model Tatry T 813 Kolos 1:10“... ...více

LEGENDA: Díl čtvrtý

2.7.2024 10 min. čtení

Narůstající konkurenceschopnost Kamazu vedla Jaroslava Krpce k tomu, že v březnu 1996 předložil vedení Tatry návrh na nový soutěžní speciál v kapotovém uspořádání. Vůz s poměrně malou kabinou z dodávky GAZ Gazelle, s níž se uvažovalo pro novou řadu kapotových vozidel Tatra, měl pohánět kapalinou chlazený osmiválec Deutz, umístěný vpředu pod kapotou. Nový speciál si díky boční siluetě na návrhovém výkrese vysloužil přezdívku „Puma“... ...více

LEGENDA: Díl třetí

17.6.2024 8 min. čtení

Velmi slabě obsazený 15. ročník Rallye Paříž-Dakar 1993 obsadila Tatra ve spolupráci s francouzským importérem, firmou Strager M.A.M., pouze „Babčou“, kterou pilotoval Ota Měřínský se spolujezdci Vlastimilem Buchtyárem a Josefem Kalinou. V tu dobu se však již intenzivně testoval nový soutěžní vůz pro Karla Lopraise, který se do historie zapsal jako „Hasičák“... ...více

LEGENDA: Díl druhý

10.6.2024 7 min. čtení

Pár týdnů po vítězné lednové euforii roku 1988 přišla studená sprcha ze strany Federace automobilového sportu (FIA), která kvůli tragické nehodě Turbotwinu zakázala účast soutěžních vozidel s hmotností nad 3,5 tuny. Tatrovky se tak soutěží mohly účastnit již jen jako doprovodné vozy... ...více

Načíst další články

PÁR ZAJÍMAVÝCH ČÍSEL 

6
vítězství vozidel
TATRA na Dakaru
3. nejstarší automobilka na světě
T 162 
Inovativní modelová řada
z 80. let
20+
zaměstnanců zapojených
v projektu
Dle původního návrhu
z roku
1988
12
Počet válců
motoru Tatra